Dermalogica

 Dags att damma av denna blogg och börja skriva i den oftare! :) Vet inte varför jag helt plötsligt glömde bort den?! Jaja, I'm back :)
 
Tänkte göra ett inlägg om mitt absoluta favoritmärke när det kommer till hudvård; Dermalogica. Jag har provat det mesta i hudvårdsväg, men det är alltid Dermalogica jag går tillbaka till i slutändan. Så nu har jag bestämt mig för att sluta använda produkter från 1000 olika märken samtidigt och köra endast på Dermalogica i ansiktet. Jag var på en ansiktsbehandling nyligen och hudterapeuten sa åt mig att sluta blanda massa märken, kan vara därför jag fått så mycket tilltäpptheter. Så nu blir det skärpning ;)
 
Just nu har jag rengöring, exfoliering, ansiktsvatten, booster & ansiktskräm från Dermalogica. Ska köpa lite mer produkter denna månad tänkte jag.
 
 
Special cleansing gel: En gel-rengöring för alla hudtyper. Den är jättehärlig och superdryg, en sån här flaska räcker hur länge som helst. Smidigt att det är pump också. Torkar inte ut huden och gör den verkligen ren.
 
Daily microfoliant: En daglig exfoliering. Det är ett pulver som man skakar ut i handen, sen blandar man det med lite vatten så det blir ett skum. Sen masserar man det i ansiktet nån minut. Jag får mycket klarare och renare hud när jag använder denna regelbundet - toppenprodukt som jag haft i flera år.
 
Multi-active toner: Ett ansiktsvatten som jag använder efter rengöringen, väldigt uppfiskande och återfuktande. Luktar riktigt gott också.
 
Skin hydrating booster: En fuktbooster (den lilla flaskan, detta är endast en prov-flaska) som man lägger innan ansiktskrämen. Denna är kanon. Det räcker med några droppar till hela ansiktet, den innehåller endast fukt, inget fett - jättebra om man är yttorr men samtidigt har blandhy som jag.
 
Active moist: Ansiktskräm för blandhy. Den gör ansiktet rejält återfuktat trots att den är så lätt samtidigt som det hålls matt hela dagen, bästa krämen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0