Matt Foundation

Jag införskaffade en ny foundation igår; Matt Foundation från Make up Store i färgen "Milk". Det var jättelängesen jag hade en flytade foundation, men blev sugen på att skaffa en igen. Jag har använt mineralfoundation i flera år. Men jag behövde en ny eftersom jag tyckte att jag hade fel färg på min från TiKEi. Jag tyckte jag såg lite gul ut av den.

Jag frågade på Make up Store vilken underton jag har i ansiktet. Make-up artisten sa att jag har olivfärgad underton - dagens chock! Jag har så svårt att se sånt där själv, men jag har alltid trott att jag har gul underton. Men det tyckte inte hon. Så hon provade ut färgen "Milk" till mig, färgen ser knepig ut i flaskan tycker jag men den blev jättebra på faktiskt :) Nu ser jag inte gul ut längre ;) Återkommer med en recension senare. Har bara använt den 1 gång, men den satt bra en hel kväll iallafall!


Matt Foundation "Milk" - Make up Store

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur mycket kostar den?

2012-03-12 @ 06:38:54
Postat av: Becccan

Den kostar 245:- :)

2012-03-12 @ 09:39:37
URL: http://beautybybecccan.blogg.se/
Postat av: Michan- Beauty by M

Jag fick också svaret att jag har en olivfärgad underton,vilket jag inte tycker stämmer alls. Jag är ju knallrosa i ansiktet utan foundation,haha!

Ser fram emot en recension, behöver en ny foundation :)

2012-03-12 @ 10:56:49
URL: http://texasplays.blogg.se/
Postat av: Becccan

På mig stämde det nog, eftersom den faktiskt såg bra ut på :) Jag har så svårt att se sånt själv! Ska recensera den så snart jag har en riktig uppfattning :)

2012-03-12 @ 11:21:28
URL: http://beautybybecccan.blogg.se/
Postat av: Johanna Kvarnström - makeup artist

Fin blogg du har! :)



Kika gärna in på min sminkblogg och var med och tävla om 10 PAR lösögonfransar! :)



http://scenbloggen.com/creativemakeupbyjohanna/2012/03/08/tavling-vinn-10-par-losogonfransar/#comments



Ha en bra dag!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0