Nattkräm

Som nattkräm använder jag just nu Harmonize - Max Moisture från W Lifestyle organics, för normal till blandhy. Innehåller endast naturliga och ekologiska ingredienser. Det är egentligen en fuktkräm både för dag & natt, men jag tycker den är alldeles för fet för att använda på dagen. Det tar lång tid innan den sjunker in i huden, och den lämnar en lätt glansig yta. Men använder jag den bara på natten så vaknar jag upp med supermjuk och fin hud! Den har ganska speciell konstistens, känns som ett smör nästan. Den luktar väldigt örtigt, ganska gott. Väldigt bra och lugnande som nattkräm!

Så här står det om den på Eleven:

"En närande och välgörande, vattenfri fuktkräm som harmoniserar och mjukgör. Perfekt vid klåda orsakad av insektsstick och lindrig solbränna, låt huden svalna innan du applicerar på solbränd hud. Innehåller även ämnen som ger visst UVB-skydd. Sheasmör, lyxiga kallpressade oljor och aktiva eteriska oljor stödjer hudens cellförnyelse, harmoniserar, vårdar och hjälper till att bevara hudens fuktbalans på ett effektivt sätt."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0